Kjøpsbetingelser for privatpersoner
PARTER
Selger er Timik AS, Brynsveien 16, 0667 OSLO, tlf. +47 220 75 220, e-post: post@timik.no, org.nr: 938 373 590. Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.
BESTILLING
Varene som kan bestilles ligger tilgjengelig på www.timik.no.
Ønsker du informasjon om en vare Timik distribuerer, men som ikke er tilgjengelig på siden, kan du ta kontakt med oss på vår e-postadresse post@timik.no eller tlf. +47 220 75 220.
Alle prisene på siden er inkludert moms. Leveransekostnader kan komme i tillegg. Disse spesifiseres i tilfellet før du godkjenner kjøpet.
Vi tar forbehold om feil i priser i nettbutikken. Forbeholdet innebærer at vi kan trekke oss fra kjøp der en vare har fått feil pris og du innså eller burde innsett at prisen var feil.
Når du bestiller i vår nettbutikk, består kjøpsprosessen av følgende punkter:
- Velg produkter du ønsker å kjøpe ved å skrive inn antall og trykke på «Kjøp»
- Trykk på «Til kassen» for å gå til betalingssiden
- Fyll inn punkt 1. kundeinformasjon, og punkt 2. leveringsinformasjon
- Fyll deretter inn punkt 3. ved å velge betalingsmåte (Visa / MasterCard, faktura delbetaling eller betaling med VIPPS)
- Lese og huk av «Vilkår» og trykk «Godkjenn og betal» for å fullføre bestillingen. Vilkårene inneholder praktisk informasjon om gjennomføring av kjøpet og angrerett. Du får ikke dårligere rettigheter enn det som ellers følger av forbrukerkjøpsloven ved å akseptere vilkårene. Hvis du ikke godkjenner vilkårene, får du ikke gjennomføre kjøpet.
- Etter betaling vil det sendes en bekreftelse på e-post til e-postadressen du har lagt inn under kundeinformasjon
For spørsmål og informasjon om din betaling kan du kontakte oss på post@timik.no eller tlf. +47 220 75 220.
VÅRE BETALINGSMÅTER
I samarbeid med Bambora tilbyr vi faktura delbetaling, betaling med VIPPS, samt debit- og kredittkortbetaling på www.timik.no.
- MasterCard og Visa
- VIPPS
- Bankoverføring
- FAKTURA DELBETALING
Se fullstendige kredittvilkår for VIPPS, kredittkortbetaling og faktura delbetaling.
KREDITTKORT
- Beløpet blir først trukket fra kortet ditt ved bestillingen.
- Hvis pakken ikke kan sendes, blir betalingen ført tilbake til ditt kredittkort i løpet av kort tid.
BETALING VIA KLARNA CHECKOUT
Klarna Checkout vil presentere visse typer informasjon for deg så snart du er identifisert. Hvilken informasjon du må oppgi for å oppnå identifisering kan variere basert på ulike kjøpstilfeller og fra kunde til kunde. Det vil ikke automatisk bli gjennomført kredittsjekk i Klarna Checkout, kun ved behov basert på den betalingsmåten du har valgt. Dersom Klarna henter inn kredittopplysninger vil ikke dette påvirke din kredittverdighet, og kan ikke sees av andre som krever kredittopplysning om deg i f.eks. banker. Når du er identifisert viser Klarna Checkout hvilke betalingsmåter som er tilgjengelig for deg. Faktura er forhåndsvalgt som betalingsmåte, men du kan selvsagt fritt velge et av de andre alternativene, for eksempel kortbetaling.
For informasjon om din betaling kan du kontakte Klarna via deres kundeservicesider.
LEVERING
Alle våre leveranser skjer med Posten. Pakken blir sendt til nærmeste postkontor, post i butikk eller bensinstasjon. Du vil få en leveringsbekreftelse pr post, e-post eller SMS når pakken er klar til henting. Normal leveringstid er 3-7 dager.
Dersom du har oppgitt e-post adresse eller mobilnummer ved bestilling vil du få tilsendt et sporingsnummer. Ved hjelp av dette kan pakken spores på Postens hjemmeside. Dersom det er spesifikke krav angående leveransen, vennligst ta kontakt med kundeservice.
Vi tillater oss å hente varen tilbake og debitere en avgift på kr 250 dersom pakken ikke blir hentet innen 14 dager etter ankomst på postkontoret. Avgiften dekker retur-, ekspedisjonsavgifts- og håndteringskostnader. For ytterligere informasjon ring Postens kundesenter på tlf. 04004.
RETURER
Hvis du ikke føler deg komfortabel med ditt kjøp fra www.timikwebshop.no kan du sende varen(e) tilbake til oss innen 30 dager etter at du mottok ordrebekreftelse fra oss. Når varene returneres til oss, må du inkludere en kort forklaring som inneholder ditt navn, ordrenummer og årsaken til retur. Du må selv betale for eventuell returforsendelse og sørge for at varen er pakket forsvarlig. På grunn av helsevern og hygieniske hensyn er det ikke anledning å returnere produkter hvor produktemballasjen er brutt. Se forøvrig egne vilkår om angrerett nedenfor.
SIKKERHET
Timik garanterer at de betalingsalternativer som tilbys via vår nettbutikk er sikre. For betalingstransaksjoner samarbeider vi med Bambora. Skulle det mot formodning hende noe er du som kunde alltid forsikret. Timik Group har ikke tilgang til noen kontoinformasjon eller annen informasjon som berører din betaling. Vi er opptatt av å oppfylle alle kravene for PCI DSS. PCI DSS står for Payment Card Industry Standard Data Security Standard som er standarden for håndtering av kortinformasjon produsert av de internasjonale kortnettverkene MasterCard og Visa.
PERSONVERN
Ved en bestilling oppgir du personopplysninger som navn, personnummer, adresse og telefonnummer. I samsvar med registrering og bestilling godtar du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Timik Group AB gir ikke ut opplysninger til noen tredjepart utenfor EU (EES). Derimot kommer vi til å oppgi ditt navn og adresse til en tredjepart for at din bestilling skal kunne leveres til deg (for eksempel posten). I henhold til personvernloven har du rett til å vite hvilken informasjon vi har registrert på deg.
PERSONLIGE DATA
De personopplysninger du deler med oss håndteres med største respekt og følger Personopplysningsloven med tilhørende forskrifter. Ved å dele dine personopplysninger samtykker du til at vi anvender innsamlet informasjon til å fullføre våre forpliktelser overfor deg og gir deg den service som du forventer. Vi trenger dine personopplysninger til følgende formål:
- Dersom du ønsker en personlig konto hos timik.se/.no/.fi (for eksempel ditt navn og e-postadresse)
- For å kunne behandle din bestilling (for eksempel ditt navn, adresse, fødselsdato og bankopplysninger)
- Gjennom SMS og e-post å kunne opplyse om leveringsstatus (for eksempel ditt mobilnummer, epostadresse)
- For å kunne kontakte deg dersom det blir problemer med din ordre og leveranse (for eksempel e-postadresse, telefonnummer)
- For å kunne svare på andre henvendelser (for eksempel din epostadresse)
- For å gjennomføre kredittkontroll (for eksempel navn, adresse, fødselsdato)
- For å kunne beregne den bonus du har rett på som medlem av kundeklubben (for eksempel navn, transaksjoner og personnummer)
- For å sende markedsføring som for eksempel nyhetsbrev og vårt magasin (for eksempel din e-postadresse, ditt navn og din postadresse)
Som kunde har du rett til å begjære utdrag angående dine lagrede personopplysninger, få de endret eller slettet.
ANGRERETT
Det er ikke angrerett på de varene som er merket med «medisinsk utstyr», jf. § 22 f) i angrerettloven. For disse varene gjelder likevel returretten som angitt over.
For øvrige produkter gir angrerettloven deg rett til å angre ditt kjøp. For å benytte angreretten må du melde oss om dette senest innen 14 dager etter at du har mottatt varen (angrefrist).
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert til oss i samme mengde og stand som da du mottok den.
På grunn av helsevern og hygieniske hensyn er det ikke anledning til å returnere produkter hvor produktemballasjen er brutt eller der det er tvil om at varen ellers kan være brukt. Dette er et unntak fra den generelle angreretten, jf. § 22 g) i angrerettloven, og gjelder i utgangspunktet alle våre varer. Kontakt oss dersom du likevel har behov for å returnere en vare med brutt produktemballasje, dersom du mener hygieniske forhold ikke er til hinder for retur.
Returer skal leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest innen 14 dager etter at du ga oss melding om at du ville benytte angreretten. Du sender produktet tilbake til oss sammen med angrerettskjemaet. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten fremgår i angrerettskjemaet. Du må selv betale eventuell returforsendelse. Du har ansvaret for transporten tilbake til oss, og vi anbefaler derfor at varene returneres i original emballasje og med mulighet til å spore forsendelsen.
Timik AS vil betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen tilbake til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetalingen skjer umiddelbart når vi har mottatt varen eller du har sendt dokumentasjon på at varen er sendt tilbake.
REKLAMASJON
Hvis du oppdager en feil eller mangel må du gi oss melding om det innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget feilen/mangelen, og samtidig gi oss beskjed om hvordan du ønsker saken løst. Fristen for å gi slik beskjed er minst to måneder fra det tidspunkt du oppdaget mangelen. Du må uansett alltid gi beskjed innen to år etter levering. Hvis du ikke gir beskjed innen fristene nevnt her, taper du retten til å gjøre feilen eller mangelen gjeldende. Vi oppfordrer deg uavhengig av disse fristene til alltid å gi oss beskjed om eventuelle feil/mangler så raskt som mulig, slik at vi kan redusere konsekvensene.
Vi vil behandle reklamasjonen din så snart som mulig, og gir deg beskjed dersom vi trenger ytterligere informasjon. Vi vil normalt søke å utbedre eller omlevere mangelfulle produkter. Vi dekker nødvendige kostnader forbundet med utbedringen eller omleveringen. Dersom mangelen ikke er uvesentlig kan du alternativt velge å heve avtalen og få tilbakebetalt kostnader forbundet med kjøpet.
COOKIES
Timik benytter informasjonskapsler (cookies), som de fleste andre nettbutikker, og i henhold til norsk lovgivning. En cookie er en textifil sendt fra et nettsted og til datamaskinen hvor det er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte cookies). Cookies brukes til å lagre påloggingsinformasjon og handlekurven mens du er på hjemmesiden. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å utføre noen ordre i vår nettbutikk. Du kan enkelt endre dette i innstillingene i nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon.
MINDREÅRIGE
Timik kan ikke ta imot bestillinger fra personer under 18 år (gjelder faktura delbetaling). Mindreårige (under 18 år) må ha foreldrenes samtykke for å plassere bestillinger hos oss.